Ze begonnen met een klein startkapitaal en hebben inmiddels hun eerste sweaters verkocht aan vrienden, familie en kennissen. Met de opbrengst hiervan willen Jesse Feijtes en Joey van Leest hun merk Rare Cotton verder uitbouwen. Ze zitten nog middenin de ontwikkelingsfase, maar het Rare Cotton platform gaat er begin 2016 komen.
Het concept
Met Rare Cotton willen Jesse en Joey een nieuw platform creëren dat beginnende designers een podium geeft. Elke maand staat een nieuw thema centraal. De designer creëert rondom zijn ontwerp een verhaal waardoor een bepaalde hype ontstaat. Op deze manier blijft het product altijd veranderen en kan er een bepaald sneeuwbaleffect ontstaan.
De eerste sweater
Voor het ontwerpen van het logo, de eerste sweater en het nieuwe platform hebben ze mijn hulp ingeroepen. De sweater bestaat uit een groot Rare Cotton-logo op de buik, een klein logo met de maat in de nek en een logootje op de mouw. In het logo van Rare Cotton is een katoenbolletje te herkennen, waardoor direct duidelijk wordt dat de kleding duurzaam wordt gemaakt.
Nog even afwachten…
Ze willen er nog niet te veel over zeggen, maar ik kan wel alvast verklappen dat er een webshop komt met een blog waarop designers en fans met elkaar in contact kunnen komen. Begin 2016 wordt dit platform gelanceerd. Nog even geduld dus!
Kun je niet wachten?
Schrijf je dan alvast in voor de Rare Cotton-nieuwsbrief via www.rare-cotton.com en volg Rare Cotton via Instagram en Facebook.
Posten over Rare Cotton? Maak dan gebruik van de hashtag #itsnotjustasweater